Being a mother to bilingual children, I couldn’t help
wondering how bilingualism will eventually affect their cognitive development. A
lot has been written, but where does the myth end and the truth begin?
It is well known that bilingualism contributes to the
child’s executive functioning. A study of 121 primary school pupils in Scotland
showed that bilingualism contributes to the development of arithmetic and
problem solving skills, while enabling children to think creatively. With regards
to their linguistic skills, bilingual children were found to have a significantly
higher level of detail and richness in description compared to the monolingual
pupils. Furthermore, bilingual children show an aptitude for selective
attention- the ability to identify and focus on information which is important,
while filtering out what is not- which may come from the ‘code-switching’ of
thinking in two different languages. Another study has shown that bilinguals who
are good language-switchers have a great flexibility in task-switching as well.
In the bilingual brain, both languages are stored in the same areas of the
brain, which are used as an "internal dictionary," regardless of
which language they're speaking. By contrast, late bilinguals, that is people
who learn a second language after childhood, need to recruit additional brain
areas to find words in their non-native language, suggesting that the brain has
to work harder to do this.
So, parents, don’t be afraid to raise your child to be
bilingual!
Πολλά έχουν γραφεί για την επίδραση της διγλωσσίας στη νοητική ανάπτυξη του
παιδιού. Πού, όμως, τελειώνουν οι μύθοι και αρχίζει η αλήθεια;
Είναι γνωστό πως η διγλωσσία συμβάλλει στην ανάπτυξη των εκτελεστικών
δεξιοτήτων του παιδιού. Μία μελέτη σε 121 παιδιά σχολικής ηλικίας στη Σκωτία έδειξε
ότι η διγλωσσία συμβάλλει στην ανάπτυξη της αριθμητικής σκέψης και στην
ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, ενώ ταυτόχρονα ευνοεί τη δημιουργική σκέψη. Όσον
αφορά τις γλωσσικές δεξιότητες, τα δίγλωσσα παιδιά παρουσιάζουν μεγαλύτερη ικανότητα
περιγραφής και εμπλουτισμένο λεξιλόγιο σε σύγκριση με τους μονόγλωσσους
συμμαθητές τους. Περαιτέρω τα δίγλωσσα παιδιά εμφανίζουν ιδιαίτερη ικανότητα επιλεκτικής
προσοχής, δηλ την ικανότητα να φιλτράρουν τις λαμβανόμενες πληροφορίες, ώστε να
αναγνωρίζουν και να εστιάζουν σε αυτό που είναι πιο σημαντικό. Αυτή η ικανότητα ενδεχομένως να πηγάζει από το
‘code-switching’ στο οποίο εκπαιδεύεται ο εγκέφαλος των δίγλωσσων
παιδιών, όταν μαθαίνουν να σκέφτονται σε δύο διαφορετικές γλώσσες. Μία άλλη μελέτη
έχει δείξει ότι οι δίγλωσσοι που χειρίζονται καλά τις αλλαγές από τη μία γλώσσα
στην άλλη, παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευελιξία στην αλλαγή αντικειμένου εργασίας. Στον
εγκέφαλο των δίγλωσσων παιδιών, οι δύο γλώσσες αποθηκεύονται στις ίδιες εγκεφαλικές
περιοχές, οι οποίες και χρησιμοποιούνται ως "ενδογενές λεξικό",
ανεξαρτήτως ομιλούμενης γλώσσας. Αντίθετα, οι άνθρωποι που μαθαίνουν μία δεύτερη
γλώσσα μετά την παιδική ηλικία, επιστρατεύουν επιπλέον περιοχές του εγκεφάλου
για την αποθήκευση και ανάκληση της δεύτερης γλώσσας, γεγονός που σημαίνει ότι
ο εγκέφαλός τους χρειάζεται να εργαστεί περισσότερο σε σύγκριση με αυτόν των
δίγλωσσων.
Γι’ αυτό, γονείς, μην φοβάστε τη διγλωσσία!
Read more:
No comments:
Post a Comment